בקרה ויציבות בהפצת אתר
הפצה וקידום אתר ברשת דורשת את הסבלנות והנסיון שיש למקדם אתרים ותיק. לכן למעשה קידום אתרים אינו "משחק ילדים". הכוונה אינה לילדים בגיל, אך כן הכוונה שאם אין לכם את הנסיון הדרוש, הידע והכלים להתמודד עם המטלה, על תכנסו אליה כלל. קידום אתרים בצורה לא יעילה יפגע באתרכם יותר מאשר יועיל לו.
קידום אתרים במנועי החיפוש, החלום הרטוב של כל בעל אתר להיות בדף הראשון הנחסף ולא לדבר על המיקום הראשון. מקדמי אתרים רבים מתחייבים למיקומים דבר אשר גורר אותם ללחצים מצד בעליי האתרים ובכך מתחילים לבצע טעויות אשר עלולות לפגוע באתר. קידום אתרים צריך להעשות בסבלנות, על מי מנוחות אך לצערנו לבעל האתר הישראלי הממוצא אין את הסבלנות לחכות.
קידום שחור
חוסר הסבלנות והלחצים המופעלים על חברות קידום אתרים גורמות לחברות רבות לפול לקידום השחור. בשביל להבין מהוא קידום אתרים שחור חשוב קודם להבין מהוא קידום אתרים בכלל. קידום אתר הינו עשיית מניפולציה על האתר כדי להפוך את האתר לרלוונטי יותר לגוגל. קידום אתרים יכול להיות מעולה לרשת ולכן ברוב השיטות של הקידום "הלבן" גוגל תומך, אך בחלקם הוא פשוט לא מתערב. קידום אתרים שחור הינו למעשה הפיכת המניפולציה ממניפולציה על האתר למניפולציה על גוגל. כדי שהמשתמש יראה את אותו האתר אך גוגל יראה אתר שונה לחלוטין ויחשוב שהוא רלוונטי יותר. גוגל מתנגד לזה נחרצות ומעניש אתרים כאלה בחומרה רבה עד כדי אי מתן לגיטימציה לאתר לשוב לשורות גוגל.
האחריות
אחריות בעל האתר לבדוק מראש באיזה שיטות משתמש מקדם האתרים, לוודות שלא מדובר בקידום שחור, ושהקידום מבוצע על פי הסטנדרטים המחמירים של עולם הקידום. לא להתפשר על המחיר ולא ליפול לחברות זולות מדיי בקידום אתרים. לא לבקש התחיבות למיקום ובכך לשחרר את החבל מעל הצוואר של חברת קידום האתרים. כך יוכל בעל האתר לדעת שהחברה לא תהיה בלחץ ולא תבצע טעויות.